Revoluce
Technologie, kterou se vše od základu mění
Již v roce 1992 začala Toyota souběžně zkoumat technologie hybridního, vodíkového a elektrického pohonu. O čtyři roky později se veřejnosti představil první vůz na palivové články, postavený na původním modelu Toyoty RAV4. Zatímco hybridní vozy si po uvedení na trh zákazníci rychle oblíbili, vodíková technologie se postupně zdokonalovala, aby dokázala prvním zájemcům zaručit nejvyšší možnou funkčnost, spolehlivost a bezpečnost.
Jak šel čas na poli vodíkové technologie
Prototypy
Uvádíme několik prototypů a testovacích vozidel před uvedením Toyoty Mirai.
Milníky vývoje
Podobně jako v případě hybridních vozidel stojíme na prahu velké vodíkové revoluce; technologii palivových
článků uvádíme do dalších modelových řad
Vývoj technologie
Toyota zkoumá alternativní systémy pohonu a s mimořádným úspěchem je připravuje do velkosériové výroby:

Hybrid
Zahájení výzkumu: 1992
První sériově vyráběný vůz: Toyota Prius (1997)
Zdroj hnací síly: spalovací motor + elektromotor
Jízda v režimu EV
Emise: CO2, nulové emise v režimu EV
Prodeje: 20 mil.

Elektromobil na palivové články
Zahájení výzkumu: 1992
První sériově vyráběný vůz: Toyota Mirai (2015)
Zdroj hnací síly: palivové články
Čištění vzduchu, eliminace CO2
Emise: čistá voda
Prodeje: 20 tisíc